I made this widget at MyFlashFetish.com.

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 10, 2011

Perangai Manusia

Aku sendiri pun tak paham dengan perangai manusia, yela kadang-kadang aku tengok dia menegur orang itu dan ini, padahal diri sendiri tak tahu nak ubah diri sendiri dulu, btw aku bukan nak kata sapa2, tapi ini yang aku perasan la sepanjang aku hidup ni..

Ada juga yang aku lagi tak paham, aku tengok dia ni suka sangat kata yang dia tak suka perangai orang macam itu dan ini lah, padahal kalu aku tengok balik2 dia sebenarnya yang tengah buat apa yang dia baru bagitaw..pelik la aku

Banyak sangat persoalan yang terbuku kat dalam kepala otak aku ni, ada orang aku tengok nak kawan dengan orang2 yang up2 je pada mata diorang, kalu yang tak up sikit.. mula la nak kata macam2 yang orang ni dari kampung la, culture shock la tapi dosa ke kalau orang tu dari kampung sampai kamoo nak kutuk2 mereka, bukan salah dorang dilahirkan kat situ, n kamoo sume tak berhak nak judge orang macam tu sekali, kalu Allah tu nak buat macam2, dia mampu buat .. jadi kalu nak kata orang tu, pandang cermin la dan lihat diri sendiri dulu..kalu dah kenal diri tu macam mana, tak da la nak kata kat orang kan...

Kadang-kadang kita boleh menangis disebabkan kawan-kawan kita, kenapa yer?? sebab kita sayang hubungan kita dengan dia, tak nak rosakkan sebab hal kecil, tapi kenapa apabila kita cube menjaga hubungan itu, dorang yang menjadikan benda tu complicated .. In what reason, i dun know, i being crying for friendship thing in so many years and at the moments hati aku dah banyak sangat terluka .. dan sampai sekarang benda tu la yang ingatkan aku untuk aware dengan keadaan sekeliling

Dalam banyak-banyak orang yang kita jumpa, kita tak boleh nak pastikan mana satu yang akan berada kat sisi kita apabila kita memerlukan seseorang, betul la kata pepatah kawan happy ramai, kawan sedih tak tentu lagi .. aku respect kat pepatah tu..Mak pernah berpesan masa aku mula2 nak melangkah diri aku ke dunia yang baru, jangan rapat sangat dengan seseorang sebab kita tak kenal orang tu macam mane, takot kelak makan diri nanti ,, so sekarang aku dah faham thank mak

Sometimes aku rindu kawan2 aku yang dulu use to be one of my Best friend, Aku rindu all the thing yang kitaorang buat .. semua tu hanya boleh untuk di rindu, untuk memulakan sesuatu conversation memang sangat akward because of sumthing that happen long time ago .. Sumpah kawan2 ku, aku rindu korang ..kadang2 dapat kat u, rasa macam nak tengok tapi takot tak dilayan, jadi diamkan diri je la ..

Now im being independent for quiet a long time, now i learn how to be a better person .. Thank sangat kepada kawan2 yang masih ada di sisi ..kadang2 kita semua ni belajar dari kesilapan tapi ada setengah orang dia masih tak belajar dari kesilapan dan masih berulang kali melakukan kesilapan ..

Memang betul orang kata, kenapa nak berubak untuk orang lain sedangkan kita bole menjadi diri sendiri ..bagi aku memang sangat betul !! tapi kadang2 kita kena berubah ke arah yang lebih baik in order to gain respect from other and semua tu tidak la menbazir kerana semua tu merubah diri kita ke arah siapa or apa yang kita akan jadi in 5 or 10 years in the future :)

P/s : I learn from mistake and i change , what about you guys ??

No comments:

Post a Comment